Bilinmesi Gereken SEO Terimleri

Bilinmesi Gereken SEO Terimleri

Webmaster ve her tür web sitesi geliştiricilerinin bilmesi gereken ve en çok kullanılan SEO (Search Engine Optimization) terimlerini sizler için derledik. SEO ile ilgilensin ya da ilgilenmesin web tasarım ile uğraşan herkesin işine yarayacak türden terimleri incelemenizi tavsiye ederiz. Zira kendinizi geliştirirken ya da projelerinizi geliştirirken zaman zaman karşılaşacağınız terimler bunlar.

 

Adwords

Google'ın sağladığı çevrimiçi reklam servisinin adıdır. Adwords müşterileri Google'a reklam vererek bu reklamların Google arama motoru üzerinde, Adsense üyesi web sitelerinde ve YouTube üzerinde reklamlarının görünmesini sağlayabilirler.

 

Adsense

İnternet sitesi sahiplerinin, bloggerların, YouTuber'ların kendi içeriklerine reklam almalarını ve bundan gelir elde etmelerini sağlayan bir Google hizmetidir.

 

Algoritma

Çok fazla Google algoritma değişimleriyle dillendirilsede aslında yazılım sektöründe çokça kullanılan bir terimdir. Google ve benzeri arama motorları en doğru sonuçları ziyaretçilerine listelemek için sistemlerinde bazı değişiklikler yaparlar ve bu değişikliklere algoritma değişiklikleri denir. Algoritma değişiklikleri SEO üzerinde doğrudan etki eder.

 

Authority

Authority teriminin Türkçe'si otoriter demektir. Seo sektöründe otoriter site, otoriter domain şeklinde kullanılabilir. Otoriter siteler arama motorlarında daima üstlerde yer alırlar.

 

Back Link

Back Link seo sektöründe çok fazla kullanılan ve çok fazla tartışılan bir konudur. Seo yapılan siteyi güçlendirmek için farklı sitelerden alınan linkleri ifade eder. 

 

-bu sayfa zamanla güncellenecektir, takip ediniz-